maandag 5 december 2016

HOE leerlingen willen leren!


Hoe willen we willen? – Door het EDU-INNOVATION-Team in Nederland


Rick, Sofia, Bart, Amber, Noah, Julia en Paulien, allen 17 jaar oud, vormen de EDU-INNOVATION-Team bij het Ashram College in Alpen aan den Rijn in Nederland.
Je zou kunnen herkennen Sofia, Bart, Amber, Paulien en Noah uit de eduScrum-Keynote zagen we bij de Scrum Day 2016 in Stuttgart.
De studenten gevraagd hun klasgenoten en zichzelf de vraag: hoe kunnen we eigenlijk willen leren?
Uit de antwoorden, hun eigen ervaringen en met een beetje van coaching door Willy Wijnands uit eduScrum ze ontwikkelden een nieuw onderwijs boek. Dit is een korte impressie van deze:


"Weet je nog? Zittend in steeds dezelfde lessen, met uren te luisteren en bijna in slaap vallen?
Er moet een andere manier! Er zijn zo veel mogelijkheden om onderwijs te veranderen.
Op dit moment, de leraar bepaalt de WAT (dat is ok), maar ook hoe we geacht worden te leren. Dat moet veranderen.
Wat als we de rollen en studenten ingeschakeld zichzelf zou worden belast met de voorbereiding en de onderneming klassen? We willen om te bepalen hoe we willen onszelf te leren!




Wij, Rick, Sofia, Bart, Amber, Noah, Julia en Paulien schreef samen hoe de leerlingen willen leren.
We zouden eigenlijk willen leren op een andere manier. Dat de leraren geven ons een leuke en interessante opdracht die iets te maken hebben met het onderwerp heeft en dat we kunnen kiezen hoe te werken aan die opdracht. Wij willen een ander soort les. Een meer innovatieve en creatieve vorm van klasse.
Wij denken dat dit de beste basis voor studenten om te bedenken en bouwen ook nog meer creatieve, innovatieve en - daardoor - een betere en mooiere producten. Aan het eind van de dag hopen we dat we kunnen bijdragen aan meer creatieve, luxe en innovatieve lessen voor zowel studenten en docenten.

Om meer body te geven aan onze zorg, hebben we een enquête onder ongeveer 250 van Willys studenten.

We vroegen ons af en de anderen de vraag:? Hoe willen we om te leren, en wat moeten we anders leren in een "

Sommige van de antwoorden die we hier verzameld:

Hoe wilt u om te leren en wat heb je nodig voor dat?

¥ Ik geef de voorkeur om te leren in groepen.

¥ Flexibiliteit in mijn planning en wat betreft huiswerk.
¥ slechts korte blokken leer niet alle theorie tegelijk.
¥ Meer praktijkvoorbeelden.
¥ Het is goed om een ​​doel te bereiken hebben en wijst die je hebt om te eindigen op uw reis, zodat u kunt plannen voor jezelf met de groep je zit in.

¥ Om vrij werken met de steun en stimulans van iemand om je bezig op een goede manier te houden.
¥ Toelichting op een moment dat je echt nodig hebt.

¥ Ik wil kiezen door mij wat ik wil om te leren in plaats van om dingen die ik al weet te doen. Dat verveelt me.
¥ Tijd om te werken aan mijn eigen tijdens de les.
¥ Om te worden toegelaten tot het internet te gebruiken tijdens de lessen op te zoeken sommige dingen.
¥ Leren door het doen van een praktijkopdracht die zin maakt voor mij.

¥ wil ik goede opdrachten te krijgen in plaats van te vervelen met steeds dezelfde taken.
¥ Om samen te werken in een groep, zodat ik mijn fractie vragen kunt stellen als ik niet dingen te begrijpen.
¥ Om daadwerkelijk te werken met een boek, zodat ik echt dingen kunnen opschrijven.

¥ 10-15 minuten van het onderwijs, de rest van de tijd willen we rustig en op onze eigen werken, de leraar moet zorgen dat.

Drie van de antwoorden samengevat wat de studenten denken:

"Is het niet zo moeilijk om beter onderwijs te maken. We willen in het belang van ons werk te zien, willen we weten waarom we bepaalde dingen te leren. Het hoe we willen bepalen door onszelf. Wat we moeten doen we willen horen van de leerkracht en misschien praten met hem of haar als er iets niet duidelijk is.
Studenten willen weten waarom ze moeten om iets te leren. Van de leraar verwacht dat ze duidelijk te maken wat er is om te leren. Wanneer beide is transparant willen we beslissen hoe het te doen.
Geef ons een duidelijke opdracht en laten we proberen op onze eigen manier binnen de grenzen van uw eisen. Wees er voor ons als we uitleg nodig. Geef ons meer ruimte en vrijheid! "




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten