Homepage
Ervaringen van leerlingen
Ik kon goed met deze groep samenwerken en we vulden elkaar goed aan. Iedereen was ergens anders goed in en we hielpen elkaar steeds, tot we het allemaal snapten.Meestal wilde ik heel erg het overzicht houden in een groep. Dat vond ik fijn en dan wist ik zeker dat het eindresultaat goed werd. Nu had ik dat helemaal niet. Ik vond het een hele fijne groep en had daarom vertrouwen in het eindresultaat. Dit werkt een heel stuk rustiger voor mij en helpt mij onthouden dat ik ook gewoon plezier moet hebben in het werk!
Zelf heb ik veel geleerd in deze groep. Niet alleen de stof voor scheikunde, maar ook andere dingen, zoals hoe je het beste kunt plannen, zodat je je er ook aan kunt houden.
Het geeft me rust en vertrouwen om in zo’n leuke groep te werken. Complimenten aan deze nieuwe werkwijze met de speciale groepssamenstelling en logboeken!
Opbrengst voor leerlingen
Werken gemotiveerd en met plezier. Leren goed plannen, samenwerken, feedback geven. Nemen verantwoordelijkheid voor eigen werk en dat van de groep. Werken zelfstartend en zelfsturend en zelfstandig. Worden door groepsgenoten gewaardeerd om hun inbreng en kwaliteiten. Ontwikkelen effectievere manieren om de stof te verwerken. Leren zichzelf beter kennen en ontwikkelen zich tot goede teamgenoten. Krijgen zelfvertrouwen en vertrouwen in de groep.
Ervaringen van docenten
Ik merk dat de groepen zich eigenaar voelen van de groep en van het werk. Ik denk dat dit komt omdat ik ze heb aangesproken op hun kwaliteiten. En ze hebben hun eigen planning gemaakt voor de module.
Ze weten wat er van hen verlangd wordt, ze weten wat ze aan elkaar hebben. Als het niet functioneert, dan spreken ze elkaar daar op aan. Ze zijn gemotiveerder en harder aan het werk. Ze gaan sneller door de stof heen dan ik ooit verwacht had met dezelfde of iets betere resultaten dan daarvoor.
Opbrengst voor docenten
Geen orde verstoringen, geen motivatieproblemen. Alle tijd en aandacht voor vakinhoudelijke en procesmatige ondersteuning en kwaliteitsbewaking. Begeleiden van samenwerking is met eduScrum opeens heel simpel; leerlingen doen zelf het meeste werk. Verantwoorde, transparante manier om verantwoordelijkheid aan leerlingen te geven. Mooi om te zien hoe leerlingen zich als persoon ontwikkelen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten